19 Kasım 2014 Çarşamba

EVDE FIRINDA TAM BUĞDAY UNLU EKMEK YAPIMI


Günaydınlar. Bugün sizlerle hafta sonu kahvaltısı için yaptığım ekmeği paylaşmak istedim. Ekmek makinası olmadan fırında ekmek yaptım. çok sağlıklı ve çok lezizdi. Bu ekmeği normal maya ile yaptım ama ilerleyen zamanlarda ekşi maya ile de ekmek yapmak istiyorum.

Malzemeler:
2 su bardağı tam buğday unu
2 su bardağı değirmenden almış olduğum kepekli un
1 su bardağı normal beyaz un
1 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket instant maya
Aldığı kadar ılık süt

Yapılışı:
Bütün malzemeleri katıştırarak ele yapışan yumuşak bir hamur yoğuralım. cıvık değil ele yapışsın. İyice yoğurduktan sonra kapalı bir kapta 2 saat iyice kabarana dek bekletelim. Daha sonra elinizi una batırarak tekrar hafif yoğurun ve yağlı kağıt serili tepsiye koymak için yuvarlak şekil verin. hamurun üzerine un serpin ve çok derin olmayacak şekilde bıçakla çizik atın. tepsi mayası için bekletin. 


200 derecede fırında 20 dakika daha sonra 180 derecede 20 dakika pişiriyoruz. Piştikten hemen sonra hamur olmaması için tel ızgara üzerine çıkarıyoruz. 
Dinlendikten sonra dilimleyip servis yapıyoruz. 

AFİYET OLSUN. 

7 yorum:

  1. kendi ekmegini evde yapmak gibisi yoktur herhalde.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet kendi ekmeğin gibi yok. Lezzetini alınca dışardan ekmek almıyoruz artık. yapıp buzluğuma atıyorum. hazırda ekmeğim hep var.

      Sil
  2. tarif için çok teşekkürler, denemek isterim, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Harika olmuş,bayıldım.Aynı Trabzon ekmeği gibi,senin isteyipte yapamayacagın bir tarif yok.Ellerine sağlık tatlım öpüyorum,bir geldin Pir geldin Sibel Y.

    YanıtlaSil
  4. teşekkürler Sibel ablacım. Elimden geldiğince yapmaya çalışıyorum. Beğenileriniz yorumlarınız beni çok mutlu ediyor. İyki varsınız. öpüyorum sevgilerimle

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık, ben çok seviyorum ezelinden beri ev ekmeklerini, köylere gitsek de ekmek yesek derdim, şimdi kendimiz de yapabiliyoruz artık, ama köyde evdeki ocaklarda pişenin tadı bir başka sanki..sevgiler

    YanıtlaSil