23 Ocak 2012 Pazartesi

MİMOZA

108. TARİFİN ADI : MİMOZA
GÖNDEREN : BENİM DENİZİM

Sevgili arkadaşıma katılımından dolayı teşekkür ediyorum ve sevgilerimi gönderiyorum. Arkadaşımın birbirinden güzel diğer tariflerini görmek  TIKLAYINIZ .

Malzemeler:

Patates ( 4 tane orta boy)

havuç (4 tane orta boy)

Beyaz lahana

Haşlanmış yumurta (4 tane)

ceviz(1 Su bardağı)

Sosu:

Yoğurt( 1/2kg)

Mayonez

Dereotu

Sarımsak
Tuz
Çok az toz şeklinde limon tuzu



Not: Arkadaşlar miktar veremiyorum hepsi göz kararı ama ben size yinede aklımda kaldığınca belirteyim

Yapılışı

Patatesleri haşlayıp rendeliyoruz.
Havuçları da rendeleyip bir taşım kaynatıyoruz.
Lahanayı ince ince doğrayıp tuzla ovuyoruz.

Kelepçeli kek kalıbının altını çıkartıp tepsinin üzerine koyuyoruz. Bol miktarda dövülmüş ceviz koyup üzerine rendelenmiş patatesleri döküyoruz. Patateslerin üzerine hazırlamış olduğumuz yoğurtlu sostan koyup güzelce her tarafına yayıyoruz. Havuçları yayıp yine yoğurtlu sos döküyoruz Üzerine Tuzla ovulmuş lahanaların suyunu sıkarak yayıyoruz. Yine yoğurtlu harçtan koyuyoruz. Haşlanmış yumurtaların beyazlarını doğrayıp onuda yayıyoruz. Üzerine yumurtaların sarısını rendeleyip onuda yaydıktan sonra yine bol miktarda ceviz dökerek 3-4 saat soğuk bir yerde bekletiyoruz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder