20 Aralık 2011 Salı

BATON KEK KALIBINDA PEYNİRLİ KEK


Günaydınlar. Bir kaç gündür bloguma giremedim biraz rahatsızdım. Bugün kendimi biraz iyi hissedince hemen ilk işim bloguma girip yenilemek oldu.
Bugün sizlerle peynirli kekimi paylaşmak istedim sabah çayınızın yanına şöyle bir dilim almaz mısınız?

Malzemeler:
3 yumurta
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı erimiş margarin + sıvıyağ karışımı
3 - 3.5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
2,5 çay kaşığı tuz
150 gram peynir
biraz maydonoz
biraz dereotu

Yapılışı:
Yumurta, yağ, yoğurt karıştırılır. Diğer malzemeler eklenerek çok koyu olmayan kıvamda bir karışım hazırlanır. Unu birden dökmeyin kontrollü olarak ekleyin.
Ben baton kek kalıbında peynirli keki çok severim. Bu nedenle baton kalıbımı kullandım.

Kalıp yağlanır, harç dökülür. 160 derecede fırında yaklaşık 30- 40 dakika pişirilir. yanında da sıcacık bir çay oh mis gibi.

AFİYET OLSUN.

Ve bu tarifimi beni etkinliğe davet eden annemin kızıyım arkadaşıma gönderiyorum. kendisine kolaylıklar gelsin bol katılımlı bir etkinlik olsun inşallah.

11 yorum:

  1. Canım harika olmuş ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. geçmiş olsun...hasta olunca insan biraz ilgi bekliyor....en azından ben öyleyim...umarım sıcacık bir tas çorba getirecek komşunuz vardır...yakın olsak ben getirirdim...bu arada peynirli kekle bir bardak çayda içerdim...:))))....
    ,sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Çok geçmiş olsun canım Allah dan acil şifalar diliyorum sana..peynirli kek'den bir dilim aldım gidiyorum ellerine bedenine sağlık olsun sevgiler sana.

    YanıtlaSil
  4. tuzlu kekler de ayrı güzel oluyor, ellerine sağlık, sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. özlemcim çekiliş şartlarını yaptıkdan sonra mail adresinide yorum olarak bırakırsan çok sevinirim..

    YanıtlaSil
  6. Ben yapıyroum ama benimkinden daha mı güzel görünüyo ne=?
    Ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. çok geçmiş olsun canım kekinde süper olmuş sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  8. elllerine saglik...daha bir kac gun once arkadaslarla konustuk tuzlu kek yapmayi, ne kadar cok yapardim bir zamanlar, sanirim yapma vakti gelmis...

    YanıtlaSil
  9. çok severim eline sağlık canım.hafta sonu bende yapmıştım.afiyetler olsun.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  10. öncelikle geçmiş olsun canım
    kekinde çok lezzetli görünüyor ellerine sağlık
    sevgiler:))

    YanıtlaSil
  11. Cok cok Gecmisler olsun..
    Benimde sevdigim tariflerimden biridir...hele pazar sabahları hep olsun isterim...bol baharatı olması favorim tabii ;)

    Afiyetle... Sevgiler

    YanıtlaSil