6 Aralık 2011 Salı

BADEMLİ ÇİKOLATALI KORNETLER

73. TARİFİN ADI : BADEMLİ ÇİKOLATALI KORNETLER
GÖNDEREN : HAYATIN TATLARI

Sevgili arkadaşıma katılımından dolayı teşekkür ediyorum ve sevgilerimi gönderiyorum. Arkadaşımın birbirinden güzel diğer tariflerini görmek TIKLAYINIZ .

Malzemeler:


(Hamur için)

200 gr yumuşak tereyağ

1 yumurta

2 yemek kaşığı pudra şekeri

1 çimdik tuz

çay kaşığı ile çok az kabartma tozu
un.


(İç dolgusu için)

1 su bardağı çiğ badem kabuklu

1/2 su bardağı ceviz içi

2 yemek kaşığı pudra şekeri

1 küçük yumurtanın akı

Üzerindeki çikolata sosu için; 80 gr bitter çikolata ve 1 tatlı kaşığı tereyağ benmari eritilir.


Yapılışı; Öncelikle hamurunuzu yoğurun. Yumuşak ele yapışmayan bir hamur olana dek un ekleyin ama kontrollü bir şekilde! İç dolgusu için hazır olan tüm malzeme  katı bir kıvamda olacak şekilde robottan geçirilir. Hamuru ben 4 bezeye böldüm ve iki yağlı kağıt arasında bıçak sırtı kalınlığında olacak şekilde açtım. Aida bardakların ağzıyla daireler kestim ve ortasına bademli harctan bir miktar alıp parmak şeklinde şekil vererek koydum. Hamurun kenarlarını ucu sivri olacak şekilde kornet şeklinde kapatılır.  Benim cımbızımda yoktu tabiii ama mutfakta çareler tükenmez diyip maşa ile kurabiyelerin ağzını sıkıca kapattım. Orta ısılı fırında çok kızarmadan pişirilir. (Çabuk pişiyor sanırım hamur ince olduğu için)
Ben ise çikolatayı benmari eritip kurabiyeleri buna batırdım ve soğumaları için yağlı kağıta dizdim. İyice donduktan sonrada süsleme işlemine geçebilirsiniz. Deneyecek tüm arkadaşlarıma şimdiden kolay gelsin diyorum. Afiyet Olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder