2 Kasım 2011 Çarşamba

YUMUŞACIK PUFİDİK POĞAÇALAR


Bu poğaçalar gerçekten yumuşacık bir poğaça oluyor. Tarif defterimde ilk başlara yazdığım bir tarif. Ve kandime hayret ediyorum bu zamana kadar bloguma yazmadığım için. Sanırım gözümden kaçmış.
Şimdi tarife gelelim. Bu tarifin püf noktalarını uygularsanız sizinde yumuşacık pufidik poğaçalarınız olur.


Malzemeler
2 su bardağı ılık su
2 paket yaş maya
1 su bardağı sıvıyağ
1 yumurta (akı içine, sarısı üzerine)
2 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un

İçi:
Oda sıcaklığında 50 gram margarin ben becel kullanıyorum.

İçi:
Peynir ya da zeytin

YAPILIŞI:


Ilık suyla maya eritilir. Un hariç diğer malzemelerle karıştırılır. Un eklenerek yumuşak bir hamur hazırlanır. Yarım saat beletilir. Yumurta büyüklüğünde bezeler hazırlanır ve tezgaha dizilir. Çok büyük almayın bezeleri. Tepelerine oda sıcaklığındaki margarinden çay kaşığı ile yarım çay kaşığı kadar  konulur. Parmak uçlarıyla avuç içi kadar açılır. İçine istenilen harç konulur. Peynirli ya da zeytinli harç konulur. Kapatılıp, yağlı kağıt sarılı tepsiye dizilir. Üzerine yumurta sarısı sürülür ve fırında pişirilir. Fırından çıkınca üzerine ıslak bez örtülür. Biraz bekletilir. Sonra da afiyetle yenir.

Ben D şeklinde olanları zeytinli ,değerlerini ise sandviç şeklinde yemek için boş yaptım. Arasına domates peynir çok güzel oluyor.

Ve tarifimi çay, kahve bahane etkinliği ' ne evsahipliği yapan arkadaşım gelibolu17-midedenkalbe arkadaşıma gönderiyorum. kendisine kolaylıklar diliyorum. Bol katılımlı olsun inşallah.

12 yorum:

  1. ohh mis gıbı poğaça kokusu ellerınıze sağlık

    YanıtlaSil
  2. enfes , yanında da bir bardak çayla ...ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Nefis gözüküyor Özlem,
    ellerine sağlık.Çayımın yanına aldım haberin olsun.

    güzel bir gün diliyorum.

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. Selamlar,,,yumuşacık pufidik poğaçalarından aldım çayımın yanında yemek için,ellerine sağlık :)

    çay,kahve bahane etkinliği için ev sahibeliği verebilirim seve seve istersen...

    ne zaman yapmak istersen haber vermen yeterli....

    YanıtlaSil
  5. Canımmm ellerine sağlık puf puflar
    çayda varsa geliyorum öptüm.

    YanıtlaSil
  6. Çok teşekkürler canım poğaçalarını etkinliğimize gönderdiğin için...şimdi yayınladım :) her zaman bekliyorum,,,ev sahibeliği için körün istediği bir göz Allah verdi iki göz hesabı oldum gördünmü çok sevindim,çaçaron blogda istemiş,sende istiyorsun,seve seve teslim edeceğim ev sahibeliğini sizlere,ama az önce çaçaron bloga yorum bıraktım,haber bekliyorum bayram sonu yapmak isterse ona vereceğim,o almazsa ilk ev sahibeliği senindir,ilk o yaparsa ondan sonra sen yaparsın sorun olmaz,haber veririm...

    YanıtlaSil
  7. meerhabalar, mayalı poğaçaların yeri bende bir başkadır, mis gibi maya kokusu sarar mutfağı, ellerine sağlık, güzel bir gün diliyorum sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Pufidik,pufidik yerim ben bunları yerim..
    Ellerine sağlık canım
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık arkadaşım, çok nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  10. merhaba hemşehrim ziyaretin için teşekkür ederim çok güzel tariflerin var birkaçını denenecekler listeme aldım.ellerine sğalık.bende seni takibe aldım tekrar görüşmek üzere sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. tadının da görüntüsü gibi çok güzel olduğunu tahmin edebiliyorum
    sormadım ama iki tane alıverdim Özlemcim :)

    YanıtlaSil
  12. es-selam :)
    özlem hanım,
    hastam var ve epeyce ziyaretçim olacak gibi bu aralar..bu tarifler işe yaramasın da ne yapsın şimdi..:) ellerinize sağlık efendim..muhabbetle..

    YanıtlaSil