10 Aralık 2010 Cuma

ZERDE

46. TARİFİN ADI: ZERDE
     GÖNDEREN : LEZZET ADASI

Sevgili arkadaşıma katılımından dolayı teşekkür ediyorum ve sevgilerimi gönderiyorum. Arkadaşımın birbirinden güzel diğer tariflerini görmek için  TIKLAYINIZ .

Malzemeler:



Yarım su bardağı pirinç


5 su bardağı su


1 çorba kaşığı nişasta


1 tatlı kaşığı safran


1,5 su bardağı şeker


1 çorba kaşığı kuşüzümü


1 çorba kaşığı çamfıstığı


2 çorba kaşığı gülsuyu


Hazırlanışı: Yarım su bardağı pirinci ayıklayıp, bol suyla yıkayalım. Suyunu süzdükten sonra tenereye alalım. Üzerine 3 su bardağı su ilave edelim. Yumuşayana dek haşlayalım. Pirinçler yumuşadığında 2 su bardağı suyu tencereye aktaralım. 1 çorba kaşığı nişastayı çok az su ile ezip, topaksız bir kıvama getirelim. Safranı da çok az suyla bir taşım kaynatıp suyunu tencereye aktaralım. 2 su bardağı tozşekeri ve sulandırdığımız nişastayı azar azar ve sürekli karıştırarak, pirinçlerin üzerine ekleyelim. Ağır ateşte ve karıştırarak üzerin göz göz olana dek pişirelim. Hazırlamış olduğumuz bu tatlıyı kaselere dolduralım. Zerdenin üzerine kuşüzümü, çamfıstığı ve gülsuyu serperek dilediğimiz gibi süsleyelim. Soğuttuktan sonra servis yapalım.AFİYET OLSUN…

1 yorum:

  1. canım selamlar.etkinlik güzel gidiyor maşallah.yalnız ben konusunu tam anlayamadım sanırım.sadece et yemekleri zannediyordum ama her çeşit var galiba.dilediğimiz herşey gönderebiliyormuyuz.seni daha fazla desteklemek istiyorum.zira bu ara et yemeklerim yok yayınlayacağım.
    sevgiler canım.bol katılımlı etkinlikler...

    YanıtlaSil