24 Eylül 2010 Cuma

KAYNAR

Bugün bir komşum Fatoş’a bebek görmeye gittik. Ve bize kaynar ikram etti. Tam bir şifa deposu. Adana yöresinde bebek doğduğu zaman lohusa şerbeti yerine kaynar ikram edilirmiş. İnsanın içini ısıtan çok faydalı bir içecek. Sıcak sıcak içilir. Adana'da aktarlarda KAYNAR TAKIMI diye paket halinde satılırmış. Ama ben sizler için içindeki baharatların neler olduğunu öğrendim. Kendinizde aktardan tek tek alarak yapabilirsiniz. Komşuya gittiğimizde daha binaya girdiğimizde her yeri mis gibi baharat kokusu sarmıştı


İçindeki baharatlar: karanfil, tarçın, yenibahar, muskat cevizi, zerdeçal, havlıcan ve zencefil.


Temiz bir tülbentin içine 5 çubuk tarçın, 1 avuç kadar yenibahar ve karanfil, 4 kök zencefil ve 4 kök havlıcan koyup güzelce ağzını bir iple bağlayın. Yaklaşık 4-5 kiloluk tencereye isteğe göre 2 ile 3 kilo arası şeker koyun. Tencerenize ağzına kadar su doldurun ve baharat bohçasını koyarak yaklaşık 2-3 saat rengi iyice koyulaşana kadar kısık ateşte kaynatın. İkramı ise, kaynarı fincanın içine koyun, üzerine 2 tatlı kaşığı ceviz ve biraz toz tarçın serpin ve sıcak sıcak için. Şekeri az gelmişse bu aşamada şeker ilave edilebilir. Yanına da tatlı kaşığı koymayı ihmal etmeyin ki, kalan cevizleri yiyebilesiniz.

Sonra kalan kaynarı kavanozlara koyup buzdolabında saklayabilirsiniz. İçmek istediğiniz zaman ısıtıp cevizle içebilirsiniz.
Anneanneminemekleri ablamın uyarısıyla zerdeçal eklemeyi unutmuşum. uyarısıyla düzelttim. ablacım teşekkür ederim.

17 yorum:

  1. Canım güzel yorumların için teşekkür ederim.Ben
    bir Adana gelini olarak kaynarı zevk için kayna
    tıp içenlerderim.O derecede severim yani:))Elle
    rine sağlık olsada içsem sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Özlemcim
    hayırlı cumalar canım,
    kaynar çok faydalı bir içecektir özellikle yeni doğum yapan annelerin içmesinde fayda var zaten amaçda bu annenin vücüt direcninin geri kazanması ve süt ile bu faydalı besinlerin bebeğe aktarılması yazın soğuk kışın sıcak olarak içilmesi çok güzel ben de doğumda yapmıştım üzerine bol ceviz hım mis gibi kokusuda insanı sakinleştiriyor ........
    Fatoş komşunuda kutlarım bebeği hayırlı uğurlu olsun.....
    Sevgiler.........

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık.Benimde kızım Adanaya gelin gitti,Doğumunda kayınvalidesi kaynatmıştı,süper bişey.Ben de içindekileri baharatçıya yazdırıp sonradan denedim diğer kızımada yaptım doğumunda. İçinde muskat cevizi ile zerdeçal da vardı 7 baharat yani.Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Bunu bir kez içtim Adanalı bir tanıdıkta. Bayıldım. Enfes bir tat ve bence süper bir şifa kaynağı. Ölçülerini ve muhteviyatını merak ediyordum. Çok teşekkürler bu güzel tarif için kendi adıma çok mutlu oldum =)

    YanıtlaSil
  5. bunu duymuştum ama hiç içmedim nasılki acep???
    bu arada sanada hayırlı cumalar mutlu haftasonları canım

    YanıtlaSil
  6. Özlemcim ben İstanbul doğumlu aslen Karadeniz
    kızıyım.Eşim malum olduğu üzere Adana-Ceyhan'lı
    yakın olsan kaynar içmeye gelirdim nasılsa şu an hazırı var:))Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  7. Hiç duymamışım ben bunu :( Yeni bir şey daha öğrendim ne güzel. Ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  8. Canım ne güzel yöresel bi tarif vermişsin bende arşivime aldım ellerine sağlık. Sevgilerimle öptüm...

    YanıtlaSil
  9. canım ya illaki doğurmak mı gerekiyor bunu yapmak için :)
    nefis bir şey
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. bende her içtiğimde arada sırada yapıp içsek derim ama hala bir defa bile yapıp içmedim çok lezzetli bir sıcak şerbet liste elimde nasipse yapıcam Fatoş hanımın da bebeği hayırlı ömürlü olsun
    sevgiler

    YanıtlaSil
  11. kaynarın adını duymuştum ama nasıl yapıldığını bilmiyordum
    paylaşımın için teşekkürler özlem

    YanıtlaSil
  12. canım eline sağlık hiç bilmediğim birşey ama içindekilerden ne kadar faydalı olduğunu anlıyorum canım komşunada geçmiş olsun diyorum hayırlı uzun ömür versin bebeğine RABBİM inşallah hayırlı evlat olsun

    YanıtlaSil
  13. hiç duymamıştım özlemcim komşunun ellerine sağlık hemen acilen adanalı bi komşu bulmam lazım :)
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  14. gerçekten çok güzel mis gibi .Afiyetler olsun

    YanıtlaSil
  15. lohusa şerbetini biliyorum. ama bu tarifi arkadaşım bu gün anlata anlata bitiremedi...hazır başakşehirde kar varken yarın deneyeceğim bebek yok ama iki gencimiz var :) ellerinize ve paylaştığınız için yüreğinize sağlık... :)))

    YanıtlaSil

  16. Lohusa Şerbeti nasıl yapılır? , Lohusa şerbeti nereden alınır? sorularına gelince Lohusa şerbetinin nasıl yapılacağını yukarıda gayet net bir şekilde anlatmışsınız lohusa şerbetini özellikle emziren annelerin en çok tercih ettiği içeceklerden birisidir. Tatlı olması da ayrı bir güzellik katmakta emziren annelere tavsiye ediyoruz Özellikle Naturpy Lohusa Şerbeti ürünü yukarıdaki malzemeleri içeren tamamen bitkisel bir üründür.

    YanıtlaSil